Thursday, October 15, 2009

и съседът обесняваше..

още малко и щях да изляза от стаята, но нали трябваше да си забравя ключовете, после телефона, сетих се, че и портфейлът ми все още не е с мен, чух как съседът се обясняваше на някого:
" Стоя си аз на лекцията, но нали знаеш, че съм минал подобен курс и съответно зная за какво става дума.. и както винаги само аз и още 3-ма човека разбираме за какво ни говорят.. другите просто стоят там за украса.. понякога се чудя дали път не трябва да си останем само ние 4-мата човека, които разбираме, а другите да им споделим, че не стават.. също така се чудя - добре, като не разбират, що не питат, ми щото са тъпи - нали се сещаш, но аз съм добър - обеснявам им разни неща, ама те май са по-тъпи дори отколкото си мислих.. абе не зная - тъпички са си, ама нищо и такива трябва да има.."

цитатът не е толкова точен колкото ми се искаше, но мисля, че се придържа към основната идея..

8 comments:

Михаил Минков said...

Само защото някой е гаден надут задник - това не означава, че не е и прав :)

QNa said...

това, че може би има възможност и да е прав, не му дава правото да нарежда колегите си..

Михаил Минков said...

Така и не разбрах философската школа, която проповядва, че неприятните неща са лоши.

Ако аз се проявя като глупав, бих държал всичките ми приятели да ми обърнат внимание, че съм глупав. Така поне ще имам шанс да престана.

Действително, по този критерий избирам приятелите си. Че съм много готин и умен могат да ми кажат и в MTV.

Както казах, видно имаме фундаментални различия в мненията си. Това не е задължително нещо лошо.

QNa said...

съгласна съм, че приятелите трябва да ти казват неприятната истина ;).. обаче божественото отношение на съседа е доста неприемливо..

ако колегите му са толкова тъпи, университетът няма да ги спаси, а ако той е толкова над тях, то те надали са му конкуренция - защо тогава трябва да е груб, като просто може да не им обръща внимание?!..

Михаил Минков said...

Защото това е пасивно отношение и означава, че другите вече са спечелили?
Ефективно им даваш зелена светлина да правят каквото си искат, а ти се ограничаваш, заради техния кеф?

Има много малка стъпка от това да игнорираш глупаците в живота си, до държава пълна с чалгирани малоумници. Упс. И проклет да съм, ако отстъпя назад заради тях.


Естествено, нищо не гарантира че съседът ти реално е такъв, за какъвто се представя. Аз лично до ден днешен май не съм срещнал човек, който да не е по-умен от всички останали. Мога само да ти предоставя съболезнованията си за тънките стени в студентски град.

QNa said...

добре, не може да игнорираш целия свят и все пак трябва да има ентусиасти, които се борят за идеите си, но да говориш колко са тъпи колегите, не мисля, че би променило кой знае колко света.. да се опиташ да ги 'оправиш' - това би било нещо по-смислено..

когато кажеш, че нещо не ти харесва по кофти начин, никой не се замисля, че може би си прав, но когато е добре изказана критика, има шанс някой да се сети, че може би греши някъде.. важно е отношението, а съседът определено има неправилното..

Михаил Минков said...

А откъде знаеш, че не се е опитал? Малко хора имат достатъчно страст в себе си, за да говорят така за другите. На повечето просто не им пука. Вероятно се е опитал. Вероятно не се е получило.

Не можеш да поправиш това, което не иска. Най-много теб да те напсуват.

Може би го приемам навътре, защото моето мнение е същото като на съседа ти. Единственото му провинение е, че много вика.

QNa said...

от няколкото ни разговора останах с впечатление, че той харесва колегите си и излиза често с тях.. и след седмица вече не ги харесва и те са много тъпи..

по-скоро е лицемер отколкото човек, който се бори за подобряването на колегите си..